Wines of Brazil Wines of Brazil

Get to know our project Wines of Brazil

One possible explanation for the natural association between sparkling wines and Brazil is that, anywhere in the world, both are synonymous with parties and celebrations.

The sectorial project Wines of Brazil is supported by Consevitis-RS in partnership with ApexBrasil, with the aim of promoting wines produced in Brazil to the international market. Through participation in fairs, promotional events, trade missions, and other special trade promotion actions, the project values attributes of this sector – such as quality, diversity, and highlights of Brazilian wines – enhancing international brands and fostering new business for Brazilian exporters. Is your winery based in Brazil and thinking about exporting and entering the international market? Join the project to benefit from sectoral international promotion.

our testimonials

We have been present since the first edition of Vinexpo America, the leading trade fair in the U.S., which is the target market of the project.

This consistency endorses the brand awareness of Brazilian wines in the international market and, at the same time, boosts product exports since the audience of this event consists of specialized buyers. Thus, we are on the path to achieving the main goal of Wines of Brazil, which is to promote Brazilian exports.

Rafael Romagna

International Promotion Manager of Wines of Brazil

A procura de novas experiências é um comportamento comum a todos os apreciadores de vinhos. Para quem quer conhecer hoje os rótulos que vão surpreender o mundo amanhã, os vinhos brasileiros são a aposta certa.

Com grande diversidade entre suas regiões produtoras, perfis vinícolas e estilos de produção e elaboração – que somente um país do tamanho do Brasil poderia oferecer – vêm garrafas que trazem a leveza, frescor e o espírito alegre típicos do Brasil, mas com qualidade testada pela crítica e em concursos internacionais. Descubra agora o que torna os vinhos brasileiros únicos, autênticos e, ao mesmo tempo, descomplicados – é o espírito brasileiro em cada garrafa.

A Importância do vinho no Brazil

Vinho Viticultura e Regiões Produtoras

Explorando suas particularidades, cada região desenvolveu seu estilo, destacando seus vinhos de maior sucesso, ao mesmo tempo que investe em novidades em termos de uvas, técnicas e produtos.

A cultura da uva no Brasil concentra-se principalmente em seis regiões produtoras. Para um país como o Brasil, que está repleto de construções vitivinícolas tradicionais, o enoturismo vai além de uma possibilidade de negócio: é uma das mais importantes ferramentas de propaganda da qualidade do vinho brasileiro, pois leva o visitante a mergulhar no ambiente que deu origem a esses rótulos. A degustação de vinhos é complementada pelas paisagens, gastronomia e contato direto com enólogos, famílias e empresários do setor.

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Wines of Brazil

The Wines of Brazil sectoral project is maintained by Uvibra-Consevitis in partnership with Apex-Brasil with the aim of promoting wines produced in Brazil to the international market.

Consevitis

Consevitis-RS aims to work on developing and strengthening cooperation links within the grape and wine production chain and implementing the sectoral policies presented to Fundovitis.

Apex Brasil

The Brazilian Export and Investment Promotion Agency (Apex-Brasil) works to promote Brazilian products and services abroad and attract foreign investment to strategic sectors of the Brazilian economy.